a

Bereik ook je doel, net als Mirjam

”Wat voor mij heel goed werkt is om van doelstelling naar doelstelling te werken. Tussentijds meten waar ik sta, waardoor je heel duidelijk oorzaak en gevolg kan zien.”

Ik heb een bedrijf waarmee ik verbeterprogramma’s start bij verschillende organisaties. Vaak ben ik onderweg naar klanten, draai ik workshops bij klanten, of bereid ik ze voor achter mijn computer, dus niet veel beweging tijdens werk. Daarnaast was ik gestopt met voetbal vanwege knieproblemen en gestart met tennis. Ook had ik een aantal andere sportscholen geprobeerd (ik ben heel goed in ergens mee starten, maar niet zo goed in volhouden, en wel heel goed in excuses verzinnen waarom ik niet hoefde te sporten).

“Mijn doel was dan ook om te blijven sporten en daarnaast zou het mooi zijn om de kilo’s kwijt te raken die eraan waren blijven plakken na het stoppen met voetbal, want tennis is toch een stuk minder intensief.”

Mijn grootste inzicht was dat de kilo’s niet kwamen door het minder bewegen door te stoppen met voetbal, en ook niet door ongezond eten. Maar waar het wel door kwam: net even die extra boterham voor de lekker, een groot bord pasta, een uitgebreid ontbijt. Dus gewoon te grote standaard maaltijden… En door dat een beetje minder te doen, wordt het gewicht heel langzaam maar zeker minder.

Ook heb ik meegedaan aan de carnaval challenge en sindsdien drink ik wel minder snel een wijntje. Zeker als er net iets teveel in gegaan zijn, merkte ik dat ik dat de volgende dag moest compenseren door meer eten, om de kater weg te eten. Zonder alcohol blijf ik veel fitter, maar ik ben geen geheel onthouder geworden hoor.

Wat voor mij heel goed werkt is om van doelstelling naar doelstelling te werken. Tussentijds meten waar ik sta, waardoor je heel duidelijk oorzaak en gevolg kan zien. Ik ben heel resultaat gericht, dus zonder doel zal het lastig voor mij zijn om dingen vol te houden. Ik vind het sporten niet zozeer leuk, maar ik merk dat ik het nodig heb om fit te blijven.

Wat ik fijn vind is dat ik daar bij Optimum Change, samen met mijn coach, aan kan werken, zonder dat dit perse sportschool doelen zijn. Mijn volgende doel is een hele week wintersporten zonder knieklachten, en in 1x goed kunnen opslaan met tennis. En natuurlijk op mijn streefgewicht blijven. 

“Ik ben het meeste trots op het feit dat ik nog steeds aan het sporten ben en natuurlijk ook op het geboekte resultaat.”